Yerli Arama Motoru Geliyoo-muş



Öncelikle belirtmek istediğim birkaç şey var. Gündemimiz çok karışık olduğundan ve deyim yerindeyse yavaş yavaş çatlamaya başladığından dolayı, bu makalede okuduğunuz her şeyi sadece "eleştiri" çerçevesinde okumanızı ve incelemenizi rica edeceğim. Çünkü eleştireceğim ve yanlış durumlarla karşılaşmak istemiyorum.




Konumuza geri dönecek olursak;
Bence yerli arama motorundan önce yapılması gereken çok fazla şey var. Nedir bunlar ?
  1. Kendi bilgisayarımızı, kendi bilgisayar parçalarımızı üretmemiz ve Dünya çapında azıcık bile olsa tanınmamız, bu üretilen ürünleri ihracat etmemiz gerekiyor. İyi anlamda bir markalaşma sürecine girmiş ve hatta bitirmiş olmamız gerekiyor.
  2. Eğitimin bilişim alanında büyük değişiklikler ve iyileştirmeler yapılmalı. Tamam, belki mühendislik fakültesinden henüz mezun olamadım ancak bilgisayar programcılığı bölümü -meslek yüksek okulu- mezunu olarak ve hatta İstanbul'un adını sanını duyurmuş bir üniversitesinden mezun olarak çok fazla eksiklik gördüm. Şu anda bu maddeyi uzatıp veya ek maddeler ekleyip konudan sapmayı istemiyorum.
  3. İş sadece eğitimle de bitmiyor. Ben kendi firmamda işimi yaparak bir şekilde yolumu buluyorum ancak sınıfımdan mezun olan arkadaşlarımın çok büyük bir oranı hala işsiz veya farklı alanlarda çalışıyorlar. Çünkü eğitimini bitiren bir birey normal olarak iş hayatı ile ilgili tecrübesiz. Tecrübesiz demekten kastım, piyasayı ve neyi nasıl yapacağını bilmiyor. Bunun üstüne birde iş hayatında ilerlemek ve tabiri caizse iş hayatının eğitimini almak zorunda. Fakat ülkemizdeki iş verenler sağ olsun sadece tecrübeli eleman arıyor ve bulamıyor. Bunun sonucunda en az 5-6 kişilik bir ekibin yapması gereken işi 1-2 kişi yapıyor. Bu konuyu da uzatmayacağım.
  4. Bilişim alanında yapılacak mesleklerin yelpazesi genişletilmeli. Daha doğrusu sektör büyümeli. Nereye baksam bir şirket, şirkette bir elin parmağını geçmeyeceği kadar eleman, ASP.Net, C#, Java ve benzeri programlama dillerini kullanarak herkesin yaptığı programları artısıyla eksisiyle yapıyor ve sunuyor. Değişen bir şey temelde olmuyor. Onun yerine kendi parçasını üretse, bu parçalarla bir cihaz ortaya çıkarıp onu programlayıp sunsa nede güzel olacak. Demek istediğimi anladığınızı düşünerek bu maddeye de yarısında son veriyorum.


Bunları yapmadan siz bir işe giriştiniz, heyecanla bekledik. Ancak test sürümünü ortaya sürdüğünüzde sadece ben, o, bu, şu değil hepimizin şaşkınlıktan ağzı açık kaldı. Hiçbirimiz böylesine basit bir şeyi beklemiyorduk. 7 yılda 10.000.000$ harcıyorsunuz ve sonuç olarak maksimum 100$'a yapabileceğim bir ürün ortaya sürüyorsunuz. 




Normalde sessizce bekliyordum. Şimdi ise sabırsızlıkla nasıl sonuçlanacağını merak ediyorum. İnşallah güzel şeyler çıkar.

Paylaşmak İster MİSİN ?

İLGİNİZİ ÇekebİLİr

SONRAKİ
« Prev Post
Öncekİ
Next Post »